“De gymleraar die écht met je meebeweegt!”​

Elke leerling verdient inspirerend bewegingsonderwijs en lessen waarin plezier, uitdaging en ontwikkeling samenkomen. En dat is precies wat gymleraren elke dag weer mogelijk maken. Met hun energie, creativiteit en passie zetten ze leerlingen letterlijk én figuurlijk in beweging. Ze zorgen voor een glimlach, een succeservaring, een stap vooruit. Van estafettes tot freerunning, van samenwerken tot zelfvertrouwen, de gymleraar maakt het verschil in elke les.


Daarom zetten we dit jaar de Gymleraar van het Jaar 2025 in de spotlight!

Een verkiezing voor de vakdocenten die hun enthousiasme weten over te brengen, die hun leerlingen motiveren om te bewegen en die laten zien hoe belangrijk goed bewegingsonderwijs is.


Ken jij een gymleraar die het verschil maakt? Die elke les met passie geeft, leerlingen laat groeien en echt met ze meebeweegt? Meld hem of haar hieronder aan voor de verkiezing Gymleraar van het Jaar 2025!

logo-gvh

Waar komt het idee vandaan? 🏆

Wij geloven erin dat bewegingsonderwijs een vak apart is. Er bestaat al jaren een verkiezing voor Leraar van het Jaar, maar wij vonden dat het hoog tijd werd om ook de gymleraren, de helden van de sportzaal tot aan het schoolplein, hun eigen podium te geven. Want wie anders weet leerlingen zó te motiveren dat iedereen met een glimlach meedoet? Wie zorgt elke dag voor plezier, energie en groei, letterlijk én figuurlijk?


Daarom is de verkiezing Gymleraar van het Jaar 2025 in het leven geroepen. Een eerbetoon aan de vakdocenten die met passie lesgeven, grenzen verleggen en hun leerlingen écht in beweging brengen.


💬 Kortom: omdat ons vak uniek is en dat verdient een unieke verkiezing!

Criteria:

  • Iemand die ambassadeur en inspirator van ons vak is en elke leerling in beweging krijgt, letterlijk én figuurlijk.
  • Iemand die plezier, uitdaging en ontwikkeling weet te combineren in elke les.
  • Iemand die met passie werkt aan een veilig en positief sportklimaat, waar ieder kind zichzelf kan zijn en succeservaringen opdoet.
  • Iemand die creatief omgaat met materialen, ruimtes en verschillen tussen leerlingen.
  • Iemand die vernieuwende werkvormen bedenkt, inzet op motorische én sociale ontwikkeling en beweging weet te verbinden met thema’s als gezondheid, samenwerking en zelfvertrouwen.
  • Iemand die ook buiten de gymzaal een verschil maakt door collega’s te inspireren, samen te werken met sportverenigingen of zich in te zetten voor projecten die leerlingen stimuleren om ook buiten school actief te blijven.


Kortom: de Gymleraar van het Jaar is een rolmodel in bewegen, motiveren en verbinden.

Cookie-instellingen
U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren: